Advies
Bericht delen

Advies

Hoe uw campagne uiting wordt opgemaakt is van cruciaal belang. Als u uw poster door een reclamebureau of een grafisch ontwerpbureau laat opmaken is het belangrijk dat er rekening wordt gehouden met het volgende.

Advies over opmaak van campagnes

De presentatie is vaak op relatief korte zichtafstanden, zoals bij een folder of vanaf het beeldscherm. Maar als u straks diezelfde uiting op straat ziet kan hetzelfde beeld ineens enorm tegenvallen door de andere zichtafstand. Bovendien is de zichttijd in Out of Home vaak maar drie seconden. Dat is een hele andere situatie dan wanneer u iets rustig vanachter uw pc bekijkt. Uitzondering op de regel zijn de Abri’s en digitale schermen op NS-stations, waar de zichttijd veel langer is. Zeker wanneer iemand ernaast zit te wachten. Al met al is het goed om met bovenstaande factoren rekening te houden. Bushhouse is bereid om gratis een quickscan te maken. Daarbij letten we altijd op of de belangrijkste informatie – wat, waar en wanneer - binnen drie zichtseconden duidelijk is. Vaak zijn een paar regels in een mail met daarin wat aanbevelingen voldoende om uw uiting zo aan te passen dat het rendement echt met tientallen procenten kan toenemen.

Verder kunnen we bereikcijfers aanreiken uitgedrukt in een GRP cijfer. Hoe hoger het cijfer hoe meer mensen met de campagne worden bereikt.

Bekijk de voorbeeld cases