Campagnes
Bericht delen

Campagnes

Grote adverteerders besteden gemiddeld rond de 15% van hun reclamebudget aan buitenreclame, ook wel Out of Home.

Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Recent onderzoek onder jongeren gaf aan dat zij online banners bijzonder irritant vinden, terwijl ze tegelijkertijd aangeven buitenreclame wel aangenaam vinden. Out of Home is eigenlijk het laatste medium waarmee de massa bereikt kan worden en voor u als adverteerder een onmisbaar onderdeel van het marketingplan. Adverteren is echter maatwerk. Niet in alle gevallen is het gewenst om de massa te bereiken. Wij gaan graag met u het gesprek aan over de doelstelling van de campagne en hoe we dit kunnen bereiken.  

Campagne doelgroepen 

Een campagne bestaat altijd uit de combinatie van de poster of het digitale scherm en de plaatsing. Waar we uw poster of scherm kunnen plaatsen is afhankelijk van de tariefgroep waar uw campagne in valt. Elke gemeente heeft richtlijnen over waar de verschillende poster uit verschillende tariefgroepen te plaatsen. De tariefgroepen kunnen we grof gezegd onderverdelen in drie groepen: Charitatief (het laagste tarief), Cultureel en Commercieel. Bij het culturele tarief is soms de aanvullende eis dat de activiteit of het evenement waar u voor adverteert dan ook binnen de gemeente wordt gehouden. Bel of mail ons gerust even indien u twijfelt onder welke tariefstelling u valt.

Buitenreclame mogelijkheden

Een Out Of Home campagne kan bestaan uit verschillende media, bijvoorbeeld een A0 of een Abri, of een combinatie daarvan. Er zijn verschillende mogelijkheden, waaronder;

  • A0 displays. Deze worden vaak ingezet bij lokale campagnes en hangen meestal aan lantaarnpalen
  • Abri’s in bushokjes, op NS-stations of in parkeergarages
  • Muppi’s: hetzelfde formaat als Abri’s maar dan op zichzelf staand in middenbermen of op drukke doorgaande wegen
  • Billboards hebben een enorme impact door hun formaat
  • Masten langs de snelwegen hebben een enorm bereik

Hulp nodig bij het uitkiezen van het juiste formaat? Wij laten u graag de bereikcijfers zien van de verschillende media, zodat u de juiste keuze kunt maken.